Filters

36 van 128 producten

36 van 128 producten

Pagina

Elke reis bestaat uit kleine, grote stappen. En een samen gemaakte reis is een betere dan wanneer je deze in je eentje aflegt. De president en CEO van Diadora is Enrico Moretti Polegato. Hij zegt: 'Dit is een verhaal over passie, over tradities en dromen, en over steeds evoluerende doelstellingen die we bereiken dankzij de wil om onszelf te overtreffen en door onze kracht als een geweldig team.'

De producten van Diadora zijn niet zomaar producten: ze zijn een geheel van ideeën, passies, visies. De collecties hebben stuk voor stuk een eigen ziel. We zijn allemaal verschillende mensen, op verschillende momenten in ons leven. Maar diep van binnen zijn we altijd dezelfde persoon. Diadora staat voor eersteklas kleding en schoenen: geboren voor sport, gevormd door het leven. Met straten als speelveld. Sport-DNA en Italiaanse ambachtelijke traditie zijn de kenmerkende lifestyle-kenmerken van Diadora, dus het definiëren van een merk dat zijn oorsprong vindt op het sportveld maar zijn natuurlijke habitat in de straat vindt.

Al 70 jaar heeft vakkennis de evolutie van kleding en schoenen geleid, waarbij we de krachten bundelen met ultramoderne technologieën, innovatiegeest en stylingonderzoek. De Diadora Lifestyle-collecties brengen het leven terug naar producten uit het archief die sportgeschiedenis hebben geschreven in de legendarische jaren '70, '80 en '90, waardoor nieuwe eigentijdse straaticonen worden gecreëerd voor een generatie consumenten die op zoek is naar een premiumproduct dat zowel design als authenticiteit biedt.

Een beslissende neiging tot experimenteren, het gebruik van unieke behandelingen en ongebruikelijke materialen, evenals invloeden uit de stedelijke context van vandaag, hebben van Diadora Lifestyle het Italiaanse sportmerk op de streetwear-markt gemaakt.


Merkwaarden van Diadora

Authenticiteit
Afkomstig uit de sport. Inspiratie halen uit de straat. Al 70 jaar is Diadora
gebouwd op de moed en vastberadenheid om te zijn wat anderen niet zijn: onszelf. Samen met enkele van 's werelds grootste kampioenen blijft het merk sportgeschiedenis schrijven en onvergetelijke hoogtepunten beleven. De collecties, die gebaseerd zijn op het sport-DNA van het merk, zijn bedoeld als standaard kleding voor de hedendaagse consument en presenteren tijdloze, iconische producten waarbij gevoel voor stijl weerspiegelt wat
en wie we zijn. Geen compromissen.

Innovatie
Traditie ontmoet verandering. Innovatie gaat verder dan louter productcreatie, het gaat er vooral om het allerbeste te bereiken. Het Diadora Research Center zet zich in om de meest innovatieve technologieën en materialen te vinden. Daarom werkt het in nauw contact met atleten, technici en productexperts om hoogwaardige producten te ontwerpen en te ontwikkelen die altijd de meest concurrerende oplossingen bieden. Vakmanschap en creativiteit verenigen met innovatieve tools is het primaire doel. De consument waar en wanneer dan ook van dienst zijn - van sport tot werk tot vrije tijd - is de ware roeping.

Vakmanschap
Gelegen in het centrum van de schoenmakerij van Montebelluna (Italië), een industrieel centrum dat internationaal bekend staat om zijn expertise in de productie van sportschoenen - de thuisbasis van enkele echte niches van uitmuntendheid - beschikt Diadora over een geconsolideerde knowhow in het ontwerp en de ontwikkeling van sportschoenen die de hoogste kwaliteit garanderen. De producten van Diadora zijn een perfecte combinatie van innovatie en vakmanschap en zijn duurzaam. Scherpe selectie van grondstoffen, streven naar topkwaliteit bij elke stap van het productieproces en absolute aandacht voor detail weerspiegelen de passie die het bedrijf al 70 jaar heeft gevormd. Stijl is eigenlijk een simpel gevolg van hetzelfde.


EcoVadis Platinum-erkenning

Het EcoVadis Corporate Social Responsibility (CSR)-centrum heeft Diadora de ‘Platinum’-erkenning toegekend. Hiermee behoort Diadora nu tot de 1% bedrijven wereldwijd met de beste EcoVadis-beoordelingen in de sector.

Wat houdt dit precies in? EcoVadis is een neutraal duurzaamheidsplatform dat bedrijven beoordeelt op hun prestaties op het gebied van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen en heeft dit het afgelopen jaar al bij meer dan 75.000 bedrijven gedaan. EcoVadis heeft het beleid, de acties en de resultaten van Diadora geëvalueerd en heeft hierbij Diadora beoordeeld aan de hand van zeven indicatoren. Deze indicatoren zijn verdeeld over vier verschillende thema's: milieu, arbeidsomstandigheden en mensenrechten, ethiek en duurzaam inkopen.

Diadora is ontzettend trots op het resultaat en de beoordeling en is alleen nog maar meer gemotiveerd om hun prestaties en resultaten op het gebied van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen voort te zetten en te verbeteren.


Geschiedenis van Diadora

1948
Diadora is ontstaan ​​als een werkplaats voor het maken van berg- en werklaarzen, die al snel een stempel drukten als de beste op de markt.

Jaren 60
Dit was het decennium waarin, na de aankoop van belangrijke Amerikaanse patenten, het bedrijf begon een meer sportgericht type product te maken. Terwijl Diadora een onderscheiding won voor baanbrekende innovatie, behaalde het productievolumes op industrieel niveau zonder hoge kwaliteitsnormen op te geven.

Jaren 70
Dit waren de jaren waarin professionele sporten op grote schaal op de scène verschenen en steeds meer publieke aandacht kregen. Als eerste Italiaanse bedrijf dat een nieuw concept van sportmarketing ontwikkelde, begon Diadora enorm populaire kampioenen de rol van merkambassadeur toe te vertrouwen. Zo werden atleten van het kaliber van Bjorn Borg en Roberto Bettega niet alleen grote sportfiguren, maar ook echte stijliconen. Nu sport een levende trendstatus verwierf, gingen Diadora-producten verder dan de grenzen van competitieve activiteiten om het rijk van de vrije tijd te betreden, waarbij ze niet alleen hielpen om sportgeschiedenis te schrijven, maar ook om de smaak van de nieuwe lifestyle-markt te beïnvloeden. De overwinningen op het veld of op het veld van de ambassadeurs van Diadora verhoogden het prestige van een merk dat tegen die tijd wereldwijd synoniem was voor moderniteit, Italiaanse stijl en uitmuntendheid.

Jaren 80
Diadora, een belangrijke wereldspeler op het gebied van competitief tennis, voetbal en atletiek, breidde zich geleidelijk uit naar basketbal en volleybal, motor-, auto- en motorsport en zelfs boksen. Profiterend van partnerschappen met kampioenen van wereldklasse, vertoonde de sport-gegenereerde woontrend geen tekenen van ophouden; Integendeel, het werd steeds sterker dankzij iconische figuren als Pat Cash, Andrea Zorzi, Antonio Cabrini, Roberto Baggio, Ayrton Senna en vele anderen. Sportsterren werden 's werelds nieuwe beroemdheden en bepaalden ook de stijl op het gebied van stijl.

Jaren 1990
Diadora heeft het DRC of Diadora Research Center opgericht. Absoluut innovatief voor die tijd bestond het uit een team van schoentechnici, experts van het Bio-engineering Center van de Polytechnische Universiteit van Milaan en orthopedische artsen. De toewijding en verantwoordelijkheid van het werken met enkele van de grootste namen in de sport bracht het bedrijf ertoe de ontwerpmethodologieën te intensiveren die het een klasse apart maken.

1998
Een nieuw inzicht stelde Diadora in staat om te profiteren van de sportmarktervaring van het bedrijf en op de een of andere manier terug te keren naar zijn oorsprong vijftig jaar later door de werkschoen terug te brengen. Dit leidde tot de lancering van de Diadora Utility-lijn.

Jaren 2000
Het rijk van de sport begon aanzienlijk over te steken in de wereld van mode en luxe sportkleding. Dus introduceerde het merk Diadora Heritage, de eerste lijn die een fusie van streetwear en mode experimenteerde die zowel een nieuw idee van verfijning als de authentieke ambachtelijke flair kenmerkte die kenmerkend is voor iconische Diadora-producten uit het verleden.

2009
LIR, houdstermaatschappij die eigendom is van de familie Moretti Polegato (hoofdaandeelhouder van Geox), tekende een koopovereenkomst voor Diadora met als doel het enorme potentieel van het merk optimaal te benutten. Enrico Moretti Polegato werd de nieuwe president van Diadora.

2010
Het vernieuwingsproces van Diadora kwam op gang, waarbij de nadruk lag op factoren die het merk door de jaren heen tot een referentiepunt voor velen hadden gemaakt. Sindsdien zijn stijl en sportprestaties de sleutelwoorden voor het genereren van groei. En om stijl naar een hoger niveau te tillen, kwam ook muziek in de sport.

2015
Op het hoofdkantoor van het bedrijf in Caerano di San Marco (Treviso) heractiveerde Diadora zijn eigen ambachtelijke productie. Voor het eerst in bijna 15 jaar in gebruik, dankij de restauratie en update van de oorspronkelijke machines, was het handmatige transportsysteem nu uitsluitend bestemd voor het maken van hoogwaardige items in de Active-, Lifestyle- en Utility-lijnen.

2018
Diadora maakte een grote comeback op het gebied van tennis met een herlanceringsplan waarin een complete collectie kleding, schoenen en accessoires nodig was. Het omvatte ook een terugkeer van de klassieker
5-ball logo.


Bestel Diadora online

Heb je een leuk paar schoenen van Diadora gezien? Kun je niet wachten om ze te dragen en op straat mee te schitteren? Bestel ze eenvoudig en snel online in onze webshop. Wij gaan direct aan de slag met jouw bestelling zodat je jouw eyecatchers zo snel mogelijk in huis hebt!

Copyright © 2024 The Little Green Bag BV All rights reserved. | Algemene voorwaarden | Privacybeleid & Cookies