SPANX
Het begon allemaal met een panty, een schaar en een slim idee. Vanaf het moment dat oprichtster Sara Blakely de voeten uit haar panty sneed om haar kont er beter uit te laten zien in een witte broek, veranderde ze van een gefrustreerde consument in een onverschrokken ondernemer. Met $ 5.000 die ze bespaarde van de deur-aan-deur-verkoop van faxmachines, schreef ze haar eigen patent en toonde ze met haar gelukkige rode rugzak haar Spanx onder haar broek. De koper zei onmiddellijk: "Ik ga 3.000 paar kopen", waardoor de levens van vrouwen over de hele wereld veranderen.
Spanx bedenkt, inspireert en geeft terug. We dromen groot en geven veel om ons.
Hoe het allemaal begon..
'Ik droeg mijn outfit de eerste drie jaar letterlijk elke dag nadat ik met Spanx begon. Ik heb de broek bewaard (ze passen nog steeds - bedankt Spanx!), En natuurlijk heb ik mijn rode geluksrugzak bewaard! ' Dit was Sara's a-ha-moment!
Meteen nadat ze Spanx had opgenomen, streek ze het woord Spanx op een van haar favoriete zwarte T-shirts en ze deed het jarenlang niet meer uit! De voetenloze panty was haar eerste uitvinding. Als je haar in de eerste 4 jaar hebt ontmoet, weet je zeker dat ze haar broekspijp optilde, je haar product liet zien en trots haar gladde achterkant liet zien! Er is nog geen beter product in de Spanx-lijn om onder een broek te dragen - en het is nog steeds haar favoriet! Het is niet warm, het is super comfortabel en het werkt! Probeer het!
Sara kocht de crèmekleurige broek in 1998 voor $ 98. Destijds verkocht ze faxmachines van deur tot deur. Gefrustreerd hingen ze ongedragen in haar kast omdat ze niet wist wat ze eronder moest dragen. Tot...
Merkcodes
Hoewel ze gevleid zijn dat hun naam synoniem is geworden met shapewear, is Spanx het enige bedrijf dat vrouwen de ondersteuning en innovatie biedt waar ze bekend om staan. Hoewel sommige regels zijn gemaakt om te worden overtreden (zoals geen cake voor ontbijt), bieden deze richtlijnen regels die we moeten volgen om onze unieke merkidentiteit te behouden. Om er zeker van te zijn dat ze nooit voor iemand anders worden aangezien, moeten deze richtlijnen worden gevolgd voor alles en nog wat Spanx doet.
Sara merkte op dat Kodak en Coca-Cola de twee meest erkende namen ter wereld waren, en ze hadden allebei een prominente 'K'-klank. Ze wist ook uit haar geschiedenis als stand-up comedian dat het ''K'' geluid mensen aan het lachen maakt. Het leek dus een goed idee om de ''K'' in de naam van haar bedrijf te hebben. Toen ze met '' PANKS ' kwam, wist ze dat het perfect was.
Op het laatste moment veranderde ze ''SPANKS'' in ''SPANX'' na onderzoek dat verzonnen woorden het beter doen voor producten dan echte woorden (en gemakkelijker te branden zijn). Spanx is edgy, leuk, extreem pakkend en voor een moment laat het je gedachten afdwalen (kom op, geef het toe!).
Toen ze hun logo ontwierp, vond Sara het fijn dat de ''S'' glad was om de gladmakende kracht van het product te benadrukken. Daarom is hun ''S'' schreefloos, terwijl de rest van het logo schreef.
Van haar kenmerkende rode lip tot haar eigenzinnige verzameling pruiken, hun oprichtster, Sara Blakely, leeft in kleur. Het maakt deel uit van hun merktaal - een manier voor hen om verbinding te maken, te communiceren en zich te onderscheiden van de massa. Rood is de kleur waarmee het allemaal begon. Rood was de kleur van Sara's geluksrugzak die ze meenam om kopers te ontmoeten. Het is ook de kleur van de originele Spanx-verpakking. Sara koos het om op te vallen in de zee van grijs, wit en beige op de beenmode afdeling. Net als Spanx is Sara Blakely Red brutaal, moedig, ontwrichtend, zelfvertrouwen bevorderend en krachtig.
Bestel Spanx online
Heb je je favoriete item van Spanx gezien? Wacht niet langer en bestel deze online via onze webshop. We gaan zo snel mogelijk aan de slag met jouw bestelling, zodat je je nieuwe kledingstuk snel kunt dragen!