Purchase Support Specialist, 38 uur

Wat ga je doen:

Als Purchase Support Specialist bij The Little Green Bag ondersteun je de eigenaren bij het plaatsen van nabestellingen. Je zorgt voor een optimale omloopsnelheid en voorraad van een deel van onze 350 topmerken. Je analyseert en deelt verkoopresultaten met onze leveranciers en bekijkt hoe je deze kunt verbeteren.

Ook zorg je er samen met jouw collega’s van Purchase Support voor dat de weektargets en deadlines worden behaald. Jij kent alle standaardprocessen binnen de Purchase afdeling. Hierdoor ben je altijd op de hoogte van de statussen met betrekking tot openstaande orders, afwijkende orders in het magazijn en retourzendingen. Daarnaast ondersteun je de de Purchase Support Manager bij het vastleggen van afspraken en condities op de Kennisbank. Sluiten wij een nieuw merk aan? Dan zorg jij voor een goede start door een onboarding in te plannen met de leverancier. Tijdens deze onboarding worden afspraken vastgelegd. Jij waarborgt deze afspraken en zorgt voor een goede samenwerking met de leveranciers.

Omdat wij streven naar efficientie zorg jij ervoor dat leveranciersprofielen uitgebreid en aangescherpt worden.

In de rol van Purchase Support Specialist rapporteer je wekelijks aan de Purchase Support Manager en presenteer je deze tijdens de wekelijkse vergaderingen. Verder werk je nauw samen met vele interne afdelingen, zoals: Buying, Logistiek, Finance, Content en Marketing.

Je belangrijkste taken zijn:
- Het ondersteunen van de Buying Directors met het plaatsen van nabestellingen bij onze leveranciers
- Het delen en verbeteren van verkoopresultaten met onze leveranciers
- Het uitvoeren van de operationele orderverwerking processen
- Het zelfstanding plaatsen van bestellingen
- Voorraden analyseren
- Het coördineren van swaps, retours en recalls
- Het opbouwen en onderhouden van relaties met de leverancier
- Het onderhouden en aanscherpen van leveranciersprofielen
- Het bewaken van de weektargets en deze wekelijks rapporteren aan de Purchase Support Manager
- Het corrigeren van afwijkende orders

Wat wij van je verwachten:
-  HBO werk en denkniveau
-  Je kunt goed analyseren en vervolgstappen concluderen en uitvoeren;
- Je heb commercieel inzicht;
- Je kunt goed zelfstandig werken en je hebt een proactievehouding;
- Je kunt goed schakelen tussen verschillende leveranciers;
- Je werkt snel, accuraat en bent gedreven;
- Affiniteit met onze producten;
- Werkervaring in soortgelijke functie is een pre.

Wat je van ons mag verwachten:
- Een professioneel en enthousiast team van collega's waar jij altijd jezelf kunt zijn en waar zelfstandigheid, teamwork en een goede sfeer belangrijke uitgangspunten zijn;
- Een uitdagende functie in een jong en informeel team;
- De ruimte om jouw eigen ideeën te uiten en tot uitvoering te brengen;
- Een passend salaris o.b.v. 38 uur;
- Een contract van 38 uur met uitzicht op vaste aanstelling;
- Een aantrekkelijke personeelskorting;
- 24 vakantiedagen;
- 8% vakantiegeld wat ieder jaar in mei wordt uitbetaald;
- Leuke personeelsuitjes en borrels
- Pensioenopbouw

Locatie en openingstijden
Ons hoofdkantoor is gevestigd in Schiedam op het bedrijventerrein Vijfsluizen. Het kantoor is gemakkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer (metro en/of bus) en auto. 

Interesse in deze leuke baan?
Heb jij interesse in deze uitdagende functie? Wil je je graag ontwikkelen in een snelle commerciële omgeving? Stuur dan je cv en motivatiebrief naar [email protected]

 

Copyright © 2024 The Little Green Bag BV All rights reserved. | Algemene voorwaarden | Privacybeleid & Cookies